Muziek

3 mei 2016 - Santiago de Compostela, Spanje

Muziek
Santiago komt in zicht, vandaag nog 25 km lopen, we hebben dus alle tijd ... Wat doe je als je alle tijd hebt? Wandelen op je gemakje. We slapen op een kamer met zijn vijven wat echt een luxe is. Zoals elke morgen starten we de ochtend met een muzieknummer. Welke song hangt af van de groep bij wie we slapen. Tot nu toe vindt iedereen het fijn om zo op te starten en meestal is de songtrack van de Onedin line ( Kachaturian) bij iedereen wel favoriet maar 'All of me' van John Legend scoort ook hoog.
We verwachten vandaag veel drukte maar lopen de meeste stukken alleen. Tijdens onze koffie stop ontmoeten we twee Nederlandse vrouwen en het klinkt meteen. Helaas heeft één van de vrouwen een blessure aan haar voet sinds vandaag en elke stap doet zeer. Klimmen met rugzak om helemaal. Ook nu helpt muziek weer door het herkennen en raden van de soundtracks en natuurlijk scoren de Hollandse hits hoog in het meezingen. We drinken nog wat met elkaar en nemen afscheid. Toch zoals zo vaak op de Camino treffen we elkaar even later weer. We hebben alle tijd en zitten lekker in het zonnetje te eten als ze voorbij lopen. Beppie heeft haar rugzak vooruit kunnen laten sturen en loopt zonder bagage best soepel. We lopen samen weer verder tot hun eindpunt. Veel mensen stoppen 5 km voor Santiago om de volgende dag op tijd te kunnen zijn voor de pelgrimsmis in Santiago.  Of ze het wierookvat door de kerk zwaaien wordt niet van tevoren aangekondigd. We hebben de mis al een keer meegemaakt helaas het zwaaien van het vat gemist.
In Santiago is het nog een aardig eind lopen door de stad, we komen langs het plein en halen meteen even de certificaten op. Dat was iets anders dan verwacht. De gehele rugzak moet leeggehaald worden om binnen te komen. Wanneer het ondergoed, sokken, slaapzak etc op tafel ligt knijpt hij nog her en der in en dan moet je haast en ruimte maken voor de volgende. Daarna graag achteraan sluiten in de rij ( 45 min wachten) maar dan heb je wel wat
Voor velen is het plein andere herkennen/ omhelzen, helaas zien we niet veel bekenden.
Morgen vertrekken we met de bus richting Finisterra en Muxia. Dit wordt gezien als het einde van de wereld. Om het helemaal te lopen lukt ons qua tijd niet dus gaan we een stuk met de bus en lopen we de mooiste stukken, hopen we. Nu nog duimen dat het mooi weer blijft de voorspellingen na woensdag zijn regen. Klinkt niet echt als muziek in onze oren maar we hebben al zo geboft met het weer. 'Just a perfect day', Lou Reed
Liefs van ons
Salceda- Santiago 25 km

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Tineke Hafkamp:
    4 mei 2016
    Gefeliciteerd met het bereiken van Santiago! Ik vind het een geweldige prestatie van jullie: petje af. Hopelijk zwaait vandaag het grote wierookvat wel, dat is echt een belevenis. Dan nog achter Jacobus langs... en naar Finisterra. De verhalen klinken me als muziek in de oren, dus nu weer: "De paden op, de ... vooruit met flinke pas". Maar eerst: "Busje komt zo "
    Kortom: ongelooflijk knap!!!
  2. Carla:
    4 mei 2016
    Heerlijk om te lezen dat het zo lekker gaat en dat jullie boffen met het weer en alle fijne muziek natuurlijk :)
    Santiago, eindelijk ! Geniet van de mis en de laatste dagen.
    Foto's zien er ook prachtig uit, elke keer weer xx
  3. Marike:
    Hoi M&M,
    Gefeliciteerd!!! Dat hebben jullie toch maar mooi gedaan. .super. Nu even genieten van lekkere tapas. En succes met het stukje naar Finisterre.. ultreia!
    Groetjes Marike