minimalisme of is het maximaal genieten

27 april 2016 - Villafranca del Bierzo, Spanje

Minimalisme of is het maximaal genieten?
"Goh, jij gaat ook vaak op vakantie, hoor ik mensen vaak terecht zeggen." Mag wat kosten zie ik ze denken. Verdient die juf nou zo goed of laat ze haar man steeds harder werken?
Behalve het laatste is alles waar. Het geheim zit in het feit dat deze vakantie goed is te betalen én optimaal genieten. Ik zal het proberen uit te leggen.
We drinken koffie en fris in de Spaanse zon, in Nederland tegenwoordig onbetaalbaar. Ten eerste heb je weinig zon maar voor twee koppen koffie betaal je al snel 5 euro. Hier met zon op een heerlijk terras voor 2 euro ( met een stukje cake en een glaasje ranja). In de avond nemen we een drie gangen diner inclusief wijn/ water en koffie of thee na de maaltijd 10 euro. Slapen 10 euro, kleine opmerking dat je de kamer en douche
wel deelt met anderen. Vannacht waren de bedden fantastisch maar helaas een giga snurker op de kamer.
Vandaag Koningsdag  reizen we in stijl voor 22 euro met de bus naar Ponferrada. In deze bus reizen we vandaag volledig op koninklijk niveau naar onze bestemming. Je hebt bij elke plek een eigen computer, liggen er diverse kranten klaar en staan er lekkere zakjes met nootjes en staat er water tot onze beschikking. Tijdens de rit zien we de zon opkomen, rijden we door een landschap vervuld met bergtoppen en mist. Wanneer we mogen uitstappen, lopen we al snel door dit prachtige landschap. Natuurlijk met een koninklijk tintje. We horen de vogels fluiten en bij een stop strijkt een roodborstje bij ons neer. Mijn dag kan niet meer stuk❤️
We wandelen vandaag in korte broek, soms zien we de zon maar de temperatuur is aangenaam rond de 16 graden. Het was heerlijk om weer te wandelen langs de wijnstruiken en de sneeuw op de bergen te zien. Heerlijk wat een rust.
Kers op de taart Marja heeft ondanks alles haar wiskunde toets gehaald met een 9.3. Toppertje he!
Minimalistisch? Dit is toch maximaal genieten.
Ps we hebben een fantastische kamer (6 mannen) waar we vast geen last van muggen zullen hebben.we hebben het geluk te slapen vergeven in de lucht van de knoflook

1. Carla:
    27 april 2016
    Het leest weer heerlijk weg, alsof ik meeloop .
    Top voor Marja !
    Mooie foto van het roodborstje.
  2. Tineke Hafkamp:
    27 april 2016
    Wat een mooie eerste loopdag! Dank voor het verslag en slaap lekker in de knoflooklucht. Ik verheug me nu al op het verhaal van morgen. Genieten jullie maar maximaal van het Spaanse landschap.