Ontmoetingen

28 april 2016 - Pedrafita do Cebreiro, Spanje

Ontmoetingen

De Camino is dé plek om mensen te ontmoeten. Alle leeftijden zijn vertegenwoordigt maar jongeren overheersen. Het kan niet anders of je komt verschillende keren dezelfde mensen tegen.
Gisteren hebben we gegeten met een Engelsman; a real gentleman, die samen met zijn zwager de Camino loopt. Beide de zestig gepasseerd en het lopen gaat door de tocht wat stram, maar eenmaal op dreef lopen ze als een diesel. Ze hebben zich ontfermd om een Hongaars meisje van 19. Ze vonden het wat eng als ze alleen liep:)
We kiezen vandaag voor de mooie route die het nodige klimwerk vraagt, wel een extra lus maar we gaan ervoor. Het is meteen heel stijl en we lopen in ganzenpas het eerste stuk. We genieten van de bloemenweelde. Wat een mooi veldboeket kan ik hier plukken.
Al snel komt een  Amerikaanse jongen met ons oplopen. Hij heeft  zijn voet verstuikt maar kiest toch voor dit zware pad. Hij verteld dat hij in juni afstudeert als arts. Ik weet niet meer hoe we erop komen maar hij geeft ons zijn dilemma: hij had twee medicijnen bekeken en zich positief uitgesproken over medicijn x. Het farmaceutisch bedrijf van dat medicijn biedt jou en je staf een lunch aan neem je dat aan of niet? Het bleef nog lang bij ons hangen.
We komen ook bijzondere mensen tegen. Zo zien we een man die de route terug loopt met zijn ezel, een meisje die zich op het giga steile pad per paard omhoog gaat en onze aandachttrekker, een jonge vrouw klaar voor de modeshow met een trolley achter zich voortrekkend. Zij en haar vriendin klampen zich aan ons vast, ze zijn een vriend kwijt en hebben last van hun voeten. Wanneer de jongen aankomt krijgt hij de wind van voren. We komen ze nog twee keer daarna tegen en weer zijn ze op zoek naar hem. Die zien we nooit meer terug!
De weg is prachtig maar pittig vandaag. Wanneer we het voorlaatste dorp passeren lijkt het even of we de vierdaagse lopen. Een grote groep zit op het terras en haalt ons luid klappend in
De route is mega steil, waardoor we veel langzamer lopen. Uiteindelijk komen we om 18.30 aan ( 8.00 start)
We slapen ( met nog 48 anderen in een kamer)  in een herberg boven op de berg 1300 m hoog. Ontmoetingen genoeg dus
De zonsondergang is fabelachtig het koorsnurken op de kamer wat minder.
Liefs van ons
Villafranca del Bierzo- o Cebreiro 33 km

1. Paul:
    Hoi, Marlies.
    Je schrijft weer prachtige stukjes. Zeker is dat jullie veel beter weer hebben dan wij.Hier is het koud en nat.Maar net als jullie gaan wij er ook voor hoor.
    We wachten alweer op je verhaal van morgen en wensen jullie nog veel plezier. Tot snel. Groet, Paul en Ineke
  2. Dirk Jan:
    29 april 2016
    Mooie onderwerp voor een bespiegeling tijdens de wandeling! Zo zou je enkele vragen kunnen stellen ... Welke intenties heeft het bedrijf met het aanbieden van de lunch? Welke intenties heb jij met het accepteren van de lunch? Staat de aangeboden lunch in verhouding met jouw positieve uitspraak?
  3. Henk lansink:
    29 april 2016
    Dag Marlies en Marja, mooie foto's en geschreven. De herinneringen van deze etape mooie komen weer boven. Leuk al die pluimage aan mensen die jullie ontmoeten. Buen Camino gr. Henk Lansink.
  4. Kees:
    Mooie foto met uitzicht.
    Haha, én - zoals gehoopt - ook een foto van de trolley! Geweldige ontmoetingen.
    Heb nu al trek in die lunch :-)